NIVEA DAGCREME

Lätt och silkeslen formula som snabbt absorberas av huden och gör den mjuk och smidig. Med sitt tubformat gör den sig dessutom perfekt i träningsväskan!

NIVEA Dagcreme, återfuktar och skyddar din hud i 24 timmar.

Livet består av utmaningar och vi vill att du ska ha de bästa förutsättningarna för att klara av dem. Låt därför oss ta hand om din hud, det är det vi gör bäst. Så kan du fokusera på annat - Du gör det du gör bäst och vi gör det vi gör bäst helt enkelt!

Våra återfuktande dagkrämer finns både för torr och normal hud och kommer i ett praktiskt tubformat. Perfekt när du ska träna eller bara är på språng. Den veganska* formulan absorberas snabbt av huden och gör den mjuk och smidig under 24 timmar.

*Inga animaliska ingredienser eller biprodukter.


FRIDA KARLSSON

Frida Karlsson är en svensk längdskidåkare som är den yngsta världsmästaren i längdskidåkning någonsin efter guld i stafetten 2019.

Skidåkning är en oslagbar träningsform där nästan alla kroppens muskelgrupper aktiveras under ett pass. Men att träna utomhus i vinterkylan kan vara slitsamt för huden, som lätt kan bli torr och stram. Skidåkaren Frida Karlsson ger oss sina bästa tips för hur du bäst tar hand om huden innan och efter träningen. 

  • Återfukta!
    En fetare ansiktscreme lämpar sig väl under vintern. Se även till att välja en skonsam rengöring som inte torkar ut. Utsätts huden ofta för vind och kyla kan en återfuktande ansiktsmask bidra med en extra boost.
  • Smörj innan sängdags
    Låg luftfuktighet och extrem vinterkyla är påfrestande för din hud. Undvik att tvätta ansiktet med vatten de mornar du ska ut i skidspåret, du riskerar nämligen att ta bort den naturliga filmen av fett från huden. Smörj in kropp och ansikte med en fetare creme kvällen innan för ett extra skydd. Tvätta istället ansiktet efter ditt träningspass.
  • Solskydd är ett måste!
    Även om skidåkning är en vintersport behöver kroppen tränas året runt och skidåkare vistas ute oavsett årstid. Snö och is reflekterar UV-strålar upp till 90%. Solskydd är därför ett måste på alla delar av kroppen som exponeras för sol.


MICHELLE COLEMAN

Michelle Coleman är en svensk simmare som bland annat tävlat i OS 2012 och som kammat hem ett VM-silver i 4 x 100 m medley 2015.

Simträning är en av de mest effektiva och skonsamma träningsformerna. Men att ofta vistas i vatten kan påverka din hud. Simmaren Michelle Coleman ger sina bästa tips för hur du bäst tar hand om huden innan och efter träning.

 

  • Duscha innan doppet
    Anledningen till att många upplever att de luktar klor efter att ha simmat i en bassäng är för att de slarvat med duschen innan. Klor absorberar smuts och svett och är svårt att tvätta bort - men duschar du noga innan poolen har kloret inget att fästa vid.
  • Duscha inte för varmt
    En varm dusch efter du kommit upp ur vattnet kan kännas lockande, men duschar du för varmt för länge kan hudens naturliga oljor avlägsnas. Din hud torkas ut, vilket i sin tur kan leda till att den överproducerar fett. Huden mår bäst i ljummet vatten.
  • Återfukta efter
    Huden torkas lätt ut av att tillbringa mycket tid i vatten. Se till att återfukta! Använd en ansiktscreme anpassad för din hudtyp och en bodylotion som ger mycket fukt.


OLIVIA SCHOUGH

Olivia Schough är mertiterad fotbollspelare som spelar i Djurgården IF samt i landslaget.

Fotboll är en av våra mest populära sporter och en vanlig träningsform året om. Att svettas är en förutsättning för att kroppen ska må bra då kroppstemperaturen regleras, men det kan även påverka vår hud. Fotbollsspelaren Olivia Schough ger oss sina bästa tips för hur du bäst tar hand om huden innan och efter träning.

 

  • Face first
    Oavsett om du tränar inomhus eller utomhus kan luften och svetten torka ut huden i ansiktet. Ett micellärt vatten, som drar åt sig smuts utan att torka ut, funkar bra som ansiktsrengöring direkt efter träning. Avsluta med en återfuktande dagcreme. Enkelt att ha med i träningsväskan!
  • Duscha direkt
    Svett täpper till porerna vilket kan leda till hudirritationer. Försök duscha så tätt inpå avslutat träningspass som möjligt för att avlägsna bakterierna, och slarva inte med återfuktningen.
  • Maskmagi
    Precis som kroppen behöver även huden återhämtning. En återfuktande ansiktsmask är både avkopplande och fuktgivande, extra bra under årets torrare månader.